סמלי מדינת ישראל

 

 

 

 

מיועדת ל: כתות ב' - ו'       בנושא : סמלי המדינה.

פותח על ידי:   מלכה בן משה ושושי האוזר

מבוא | המשימה | התהליך |משימה לכיתות ג'-ד'   | הערכה |  

 

 

מבוא

במשימה זו תלמדו מהם סמלי מדינת ישראל, מהם הרעיונות העומדים מאחורי עיצוב של כל סמל וכיצד הפרטים המופיעים בכל סמל מבטאים כל רעיון ורעיון.לאחר שתלמדו את הנושא בעצמכם תתנסו בהוראת עמיתים: ואתם, התלמידים בכתות ה'-ו' תלמדו את הנושא לתלמידים בכתות ג'-ד'.

 

 

 

 

 

המשימה

א.הכנת מצגת מסכמת המתארת את תהליך ההחלטה לקבלת הסמל הסופי. התוצר יחייב שימוש ב-power point     וגלישה באתרים מכוונים –מיועדת לכתות ה' ו'.

ב. תכנון תוצר- תכנון ויצירה של אחד הסמלים: דגל או סמל או הימנון – מיועדת לכתות ג' ד' בהדרכתם של תלמידי ה' ו'.

   ניתן להשתמש בצייר.

 

  

 

 

 

 

 

 התהליך

 עבדו בצותים של שניים  או שלושה תלמידים – עבדו על שלושת הנושאים (הדגל, הסמל וההימנון),ולבסוף הכינו את הפעילות המסכמת..

לנושא הדגל:

האתרים הבאים יעזרו לכם לחקור את הנושא.

http://web.macam98.ac.il/~ltami/sara/degel.htm

 

http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=5775

 

http://www.zooloo.co.il/more/yh/flag/flag.htm

 

פתחו את הword  צרו את הטבלה  הבאה ומלאו בה את הפרטים החסרים:

 

מידות    

משמעות המרכיב    

המקור למרכיב   

מרכיבי הדגל   

 

 

 

מגן דוד

 

 

 

פסים כחולים

 

 

 

צבע תכלת

 

 

 

צבע לבן

 

לנושא הסמל:

האתרים הבאים יעזרו לכם לחקור את הנושא

http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=5776

http://lib.cet.ac.il/Pages/item.asp?item=4451

http://web.macam98.ac.il/~ltami/sara/semel.htm

 פתחו את הword  צרו את הטבלה  הבאה ומלאו בה את הפרטים החסרים:

משמעות המרכיב

המקור למרכיב

מרכיבי הסמל

 

 

המנורה

 

 

ענפי זית

 

 

צבע כחול

 

 

צבע זהב

 

 

הכתובת "ישראל"

 

לנושא ההמנון:

נפתלי הרץ אימבר

עוד לא אבדה תקותנו
התקווה בת שנות אלפיים
להיות עם חופשי בארצנו
ארץ ציון וירושלים.

כָל עוד בָלֵבב פנימה
נפש יהודי הוֹמִיה,
ולפאֲתי מזרח קדימה
עֵין לציון צופִיה-

 

האתרים הבאים יעזרו לכם לחקור את נושא ההמנון..

 

http://web.macam98.ac.il/~ltami/sara/himnon.htm

http://www.cramim.rishon.k12.il/rishon/hatikvold.html

http://www.cramim.rishon.k12.il/rishon/himnon.html

http://web.macam98.ac.il/~ltami/sara/himnon1.htm

http://www.cramim.rishon.k12.il/rishon/hatikvnow.html

פעילות על "התקווה"

לאחר גלישתכם באתרים אלו פיתחו קובץ word חדש וענו על השאלות הבאות:

1) מהו הנושא המרכזי בשיר?

2) להמנון כמה מאפיינים: שפה נשגבה[דמ1] , רעיונות לאומיים.

    מצאו דוגמאות למילים נשגבות. חברו מילה נרדפת לכל מילה שרשמתם.

3) אילו רעיונות לאומיים באים לידי ביטוי בשיר? פרטו אותם.

4) אילו רגשות אפשר למצוא בשיר?

5) שם השיר במקורו היה "תקוותנו" לאחר מכן שונה השם "התקווה"- מה ההבדל בין שני השמות?

6) חברו שם אחר להמנון , שם שיבטא את כל הרעיונות המופיעים בו.

7) הוסיפו בית נוסף לשיר שיתאר את התקוות של תקופתנו

 

פעילות מסכמת

בחרו באחד הסמלים  הדגל או סמל המדינה או ההמנון וערכו מצגת

 המתארת את השלבים  השונים  וההצעות השונות שליוו את

תהליך קבלת הסמל המקובל היום. במצגת תכלול  8-10 שקופיות.

 

 

 

 

 

 

משימה לתלמידי כתות ג' ד' בהדרכת ה' ו'.

 

בחרו יחד באחד מסמלי המדינה הנ"ל.

תלמידי כתות ה' ו' יציגו את עבודתם המסכמת על הסמל אותו חקרו לתלמידים הצעירים .

וכעת בהדרכת הבוגרים בצעו את המשימה הבאה:

פתחו את הקובץ " משימה משותפת"  ועבדו בו.

 

 

 

 

 

             

 

 

 

הערכה

לפניף  5 נושאים בעזרת תוכל להעריך את עבודתך . לכל נושא מצוין נקוד מקסימלי מתוך 100%.

 

הניקוד שלך

הניקוד המרבי

הנושא

 

  

 

30

 

 

שימוש במקורות מידע

 

30

שימוש בWORD P.P.T, וצייר

 

20

תוצר סופי

 

10

שיתוף פעולה בין חברי הקבוצה.

 

10

הדרכת התלמידים הצעירים.

 

100

ציון סופי

 



 

 


 


 [דמ1]לשון עשירה ונעלה , לשון מליצית ומתהדרת.