כשהשוקולד טיפס לראש מצעד הממתקים, יצאו כנגדו שוחרי הבריאות כמעט בכל החזיתות: טענו שהוא מזיק לשיניים, מעודד אקנה, מחולל כאבי ראש ותורם למשק הכולסטרול בגוף. היו שטענו בתוקף שניתן להתמכר לו ממש כמו לסם.

בעשור האחרון מתייצבים לצידו של השוקולד גם מי שנמנו בעבר עם מתנגדיו הנחרצים. לפתע גילו בו תכונות חדשות -ישנות, וגם מגוון איכויות מועילות -כל עוד צורכים ממנו במידה כמובן. שוקולד מריר מאיכות גבוהה מכיל רק כמות קטנה של סוכר, שהוא כידוע המרכיב שעלול להתנכל לשינינו ומכיל כמויות מרשימות של מרכיבים תזונתיים כמו ברזל, סידן, אשלגן, ריבופלבין, ניאצין וויטמיון A.

מחקרים הראו שתכולת הפנול הגבוהה בשוקולד מסייעת ללחום במחלות לב . מבחינה רפואית, קצת קשה להתמכר לשוקולד, אם כי יכול להיות שהפסיכולוגים יחלקו על כך: השוקולד היה ונשאר מקור נחמה, מאכל שאליו מגיעים כדי להמתיק מצוקות. מחקרים הוכיחו כי תכולת התיראמין והפיניאתלאמין שבו משפיעה ישירות על מצב הרוח ומעניקה ללקקנים המושבעים חוויה חושית הדומה לזו של התאהבות.

התזונאים מסכימים כי איכויותיו של הקקאו תורמות ישירות למלחמה בנזקי חימצון, הפוגעים בתפקוד הגוף ומאיצים תהליכי הזדקנות. הקקאו מסייע לכולסטרול ה"טוב" במלחמתו בכולסטרול "הרע", תורם למצב-רוח טוב ולהפחתת רמות המתח, ומביא איתו גם שורה של מינרלים התורמים לפעילות מוחית מבורכת ולמלחמה בעייפות. באשר לחזית הגזרה: כאן אין בשורות מעודדות ועדיין לא נטוותה הדיאטה סביב המתוק החביב: שוקולד מריר מספק כ - 450 קלוריות ל - 100 גרם, ושוקולד חלב - כ - 500 קלוריות.

מידע נוסף על השפעת השוקולד תוכלו למצוא בשני מאמרים מתוך האתר של בית חולים רמבם:
השוקולד עוזר לריכוז.
הקשר בין עצבות ושוקולד
דגנים מצופי שוקולד מפחיתים את רמת הקולסטרול.
הקשר בין פצעי בגרות ושוקולד
מה לשים בתיק אוכל, מה למרוח בכריך?

שוקולד גורם לשיפור הזיכרון.