גופים בסביבתנו

 

 

 

מיועדת לכתות ו' בנושא : גופים

פותח על ידי:  לובה  ברוו וג'ואל טרנר 

מבוא | המשימה | התהליך | הערכה | סיכום |

מבוא

במסגרת לימודי המתמטיקה והמחשבים חפשנו פעילות יצרתית  בה נוכל לעשות אינטגרציה בין שני מקצועות הלימוד הללו, ולשלב בה עניין והנאה של התלמידים.

בשיעורי הנדסה - התלמידים למדו לזהות את הגופים, להכיר את פריסותיהם.

בשיעורי מחשבים (במקביל ללימודי הנושא בהנדסה) התלמידים למדו טכניקות שונות של בניית צורות תלת-מימדיות וסרטוט פריסות המתאימות. 

  

המשימה

 

התלמידים נדרשו  להכין מצגת שתכלול מינימום של שלושה גופים – גם בצורה תלת- מימדית וגם הפריסות. במצגת ניתן לתכנן כל רעיון העולה על הדעת, כגון: חדר ילדים, חצר משחקים, מסעדה, גן שעשועים...

 

 

 

התהליך

כנסו ל- Word.

בנו  גופים תלת-מימדיים ושרטטו הפריסות המתאימות לכל אחד מהגופים.

גיבשו צוותים של שני תלמידים.

העתיקו  את המידע מ- Word ל- Power-Point.

הכינו מצגת משותפת ב- Power-Point תוך שימוש באפקטים שונים , כגון: תמונות, מוסיקה, קליפים....

שילבו הסבר מוקלט/ כתוב לאורך המצגת.

הוסיפו קובץ וידאו.

ניתן להעזר באתר הבא  בנושא  גופים

לפניכם אתר בו תוכלו להשתעשע ולבחון גופים במצבים שונים.

 

 

 

הערכה

הערכת המצגת תהיה בשני תחומי הלימוד: תוכן מתמטי ושימוש נכון בתוכנות המחשב.

מצטיין

טוב

מינימלי

המאפיין

 

 

 

שרטוט הגופים והפריסות באופן מדויק  ובהתאמה

 

 

 

תכנון השקופיות:

מס' שקופיות

גודל הפריטים, הכתב

שילוב הסבר תואם

 

 

 

מעברים בין השקופיות

 

 

 

שילוב מוסיקה, קובץ וידאו, תמונות, הנפשה

 

 

סיכום

הישגי התלמידים במהלך עריכת המצגת היו:

  1. הקניית יסודות להנדסת המרחב.
  2. פיתוח ראייה מרחבית .
  3. שימוש בתוכנות מחשב:     Word ו- Power Point.
  4. עבודה בשני חלונות במקביל.
  5. למידה חווייתית.

 

 

דוגמאות לתוצרי הפעילות

 

תודה לפרופ.  ברני דודג'  על הרשות לתרגם את חומרי ההדרכה הללו לעברית.

 

Thanks to Prof. Bernie Dodge

for his permission to translate/adapt these instructional materials to Hebrew.

 


 

עדכון אחרון  ‏01/06/03

 

תורגם ועובד מ:  The WebQuest Page       לדף חקרשת